جلسه مشترک مدیر مرکز مطالعات راهبردی حوزه و روحانیت و موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین برگزار شد.

  • شنبه, 16 تیر 1397 11:55
  • بازدید 4768 بار

در نشستی صمیمی با حضور حجت السلام دکتر میر معزی ، حجت‌الاسلام دکتر ارسطا و دکتر محمد تقی دشتی ، زمینه های همکاری مرکز مطالعات راهبردی حوزه های علمیه و موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه جناب آقای دکتر دشتی، به ارائه گزارشی پیرامون فعالیت‌های مؤسسه صراط مبین پرداخت و هدف از برگزاری این جلسه را برقراری ارتباط هدفمند و اثربخش میان مؤسسه صراط مبین و مجموعه پژوهشی حوزه بیان نمود. مدیرعامل مؤسسه صراط مبین گفت: تبادل محصولات، پژوهش‌ها و مسائل می‌تواند از موازی‌کاری مراکز پژوهشی جلوگیری کرده و سبب هم‌افزایی میان آن‌ها شود.

در ادامه حجت‌الاسلام دکتر ارسطا به تبیین فعالیت‌های مؤسسه صراط مبین در راستای ضابطه‌مندکردن نگاه اجتماعی به فقه،‌ بررسی مسائل جدید و بررسی آیات قرآن در فقه سیاسی و استخراج نظام‌های اسلامی پرداخت. عضو هیئت امنای مؤسسه صراط مبین افزود: توجه فقه ما به استخراج حقوق و تکلیف شخص سبب شده است که از دو مکلف دیگر که جامعه‌اسلامی و دولت اسلامی هستند غفلت شود.
پس از بیان فعالیت‌های مؤسسه صراط مبین در زمینه‌های فرهنگ دینی و نهادهای دینی توسط مسئولین واحدهای پژوهشی، معاون پژوهش و مدیر مرکز مطالعات راهبردی حوزه های علمیه به بیان سابقه تشکیل مرکز مطالعات راهبردی حوزه پرداخت و افزود: در دوران مدیریت آیت‌الله اعرافی این مرکز به توصیه مقام معظم رهبری شکل گرفته است. این مرکز دارای یک شورای سیاست‌گذاری است که آیت‌الله اعرافی، آیت‌الله قروی و آیت‌الله مروی اعضای عالی آن هستند.
معاونت پژوهش حوزه، ضمن بیان سیاست اصلی این مرکز به‌عنوان شناسایی ظرفیت‌های مؤسسات قم  افزودند: ما سعی داریم ضمن حمایت از این مراکز، دست‌آوردهای آن‌ها را به نهادهای تصمیم‌گیر و سیاست‌گذار برسانیم. حجت‌الاسلام میرمعزی ضمن اعلام اینکه تاکنون با 15 نهاد مذاکره شده است افزود:  25 مسئله به‌عنوان اولویت‌های سال 97 توسط شورای سیاست‌گذاری تعیین شده است که هر یک از مراکز می‌توانند در یک یا چند مسئله آمادگی خود را اعلام نمایند.
در انتها مقرر گردید همکاری‌های این دو مرکز با تشکیل جلسات کارشناسی و اجرایی استمرار یابد.
این خبر تکمیل خواهد شد.

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نگارخانه

نظر دادن

پیام هفته

همکاری با نفوذیان خائن و اختلاس‌گران بی دین
قرآن : لِيَحْمِلُوا أَوْزارَهُمْ کامِلَةً يَوْمَ الْقِيامَةِ وَ مِنْ أَوْزارِ الَّذينَ يُضِلُّونَهُمْ بِغَيْرِ عِلْمٍ أَلا ساءَ ما يَزِرُونَ (سوره نحل، آیه 52)ترجمه: تا روز قیامت بار گناهان خود را تمام بردارند ، و [ نیز ] بخشی از بار گناهان کسانی را که ندانسته آنان را گمراه می کنند. آگاه باشید ، چه بد باری را می کشند.حدیث: و ایما داع دعی الی ضلالة فاتبع علیه، فان علیه مثل اوزار من اتبعه، من غیر ان ینقص من اوزارهم شیئا!: (مجمع‌البیان، ج6، ص 365)ترجمه: ... و هر کس دعوت به ضلالت کند و از او پیروی کنند همانند کیفر پیروانش را خواهد داشت، بی آنکه از کیفر آنها کاسته شود.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید